Regisztráció Elfelejtett jelszó

Auto-motor technika

félvezet-ő?

#1500141 matgab Előzmény: #1500139

Kicsit olyan, mint amikor azt tanultuk, hogy a XX. század 20-as éveiben a gazdaság megtorpant és mindenki elkezdte védővámokkal védeni a saját gazdaságát, ami egészen addig fajult, hogy inkább a tengerbe öntötték az árukészletet és összeomlott a világgazdaság...

félvezet-ő?

#1500139 TrendMan

Biden megsorozza Kínát, dermesztő gazdasági csapást hajt végre Washington

A lépésre akkor kerül sor, amikor mind Biden, mind Trump igyekszik keménynek tűnni Kínával szemben a közelgő amerikai választások előtt. Biden megközelítése azonban célzottabb, mint a Trump által javasolt 60%-os átalányvám, a változtatások pedig 2024 és 2026 között fokozatosan válnak hatályossá ? írja a Bloomberg.

A félvezetőkre kivetett vámtarifa 2025-re megduplázódik 25%-ról 50%-ra, hogy ellensúlyozza Kína rohamos térnyerését az úgynevezett ?örökölt chipek? terén, amelyek olyan régebbi generációs alkatrészek, amelyek még mindig alapvető fontosságúak a világgazdaság számára. Ezeket sok esetben pedig lejárt szabadalmak alapján fejleszti Kína.

Bizonyos kritikus ásványi anyagokra idén új, 25%-os vámot vetnek ki, míg a természetes grafitra és az állandó mágnesekre 2026-ban vetik ki az új terhet. A hajóról partra szálló darukra szintén új, 25%-os vámot rónak ki idéntől.

Az elektromos járművekre vonatkozó vámtarifa idén lép hatályba, a jelenlegi 27,5%-ról 102,5%-ra emelkedő végleges tétellel.

A Kínából származó egyes acél- és alumíniumtermékek vámtarifája idén 25%-ra emelkedik, a napelemekre kivetett vámok pedig 25%-ról 50%-ra emelkednek.

Az USA idén új, 50%-os vámot vet ki a kínai orvosi fecskendőkre és tűkre is, míg az egyéni védőeszközökre, például a légzőkészülékekre és az arcvédő maszkokra kivetett vámok 0%-ról vagy 7,5%-ról 25%-ra emelkednek. Az orvosi és sebészeti gumikesztyűkre kivetett vámok 7,5%-ról 25%-ra emelkednek 2026-ban.

Biden döntése a kínai importra kivetett vámok megemeléséről annak elismerése, hogy a Pekinggel folytatott kereskedelemmel kapcsolatos szigorú, keménykedésre épülő megközelítés továbbra is népszerű az amerikai szavazók körében. Az elnöknek azonban óvatos egyensúlyt kell teremtenie, mivel a további vámok az inflációtól már amúgy is sújtott fogyasztókra újabb áremelkedéseket szabadíthat.

Emellett Kína megtorló lépésekről dönthet a mostani szigorítások miatt.

Biden vámváltoztatásai nem tartalmaznak ellentételező csökkentéseket, mivel az USA a vámok bevezetése óta nem tapasztalt javulást számos tisztességtelen kínai kereskedelmi gyakorlatban, például a kényszerű technológiaátadásban ? közölte a Fehér Ház.

Az elmúlt hetekben Washington ? sőt az Európai Unió is ? azt a vádat fogalmazta meg, hogy Kína állami támogatásokkal olyan ipari túlkapacitásokat hozott létre, amelyek tönkretehetik az amerikai és európai gyártókat. Főként az e-autók esetében bírálják Pekinget a túlkapacitásokra építő terjeszkedése miatt. Várhatóan a következő hetekben az Európai Bizottság is büntetővámokat vet majd ki a kínai e-autókra és más, tisztaenergiás technológiai termékekre is.

Várkonyi és a Kopasz

#1499722 Ddavid Előzmény: #1499682

Igen, de zsugorodni fog a piac, mert csökken az rédeklődés. Azt nem látni, hogy 50-40-20-10%-ra fog-e...

Várkonyi és a Kopasz

#1499682 Koffein Előzmény: #1499680

Mindig van és remélhetőleg lesz is egy szűk kör, aki a világpénzét odaadja egy ritka benzinesért... a nagy átlagot veszi a kommentelő, de ez nem így müxik... mindig lesz egy bizonyos réteg, aki elakar térni a tömegtől, most is vesznek trabit, 1es golfot, ladát, patikába teszik és veretnek vele amikor ráérnek, kimennek autós találkozókra... hétköznap mennek átlagautóval, vagy robottaxival...

Várkonyi és a Kopasz

#1499680 Ddavid Előzmény: #1499677

Szoktam hallgatni és amit érzek és egyet értek az a komment a podcast alatt:
"Ez a youngtimerkedés nagy divat lett manapság, hogy az elkövetkező generációnak megmentsük az utolsó még "értékes" darabokat. A main fiatalok között sok időt töltök és nekem úgy jön le, hogy nekik az autó már nem olyan mint a boomereknek. Használják majd elrakják és nem simogatják rengeteg pénzt ölnek beléjük. Ne legyen igazam, de a jövőben amikor már kikopik a 1998-ig született generáció akkor már a régi kocsi csak kacat lesz, mint a Zsolnay, Hollóházi porcelán most. Van értéke, de használati értéke nulla a szemünkben. Nem megbántani akartam senkit, csak ezt a trendet érezni. Villanyos Siklóvállú Bandinak meg szóljatok már, hogy az okos képletébe vegye bele az értékvesztést is, mert jelenleg úgy néz ki az e-autó úgy fog járni mint a tartós elektronikai cikkek értéktatásukat nézve. Az pedig, hogy "örüljünk, hogy kapni lehet" bemutatása a 21. sz-ban már nem nagy erény. Mennyiért/mit/milyen értékvesztéssel/tartósággal? (lenne a normális környezettudtatos hozzáállás az influencereknek is)"