Fontos események történtek az elmúlt héten az Econet életében, ezért megkérdeztük a vezetőséget a cég jelenlegi helyzetéről.

Először is gratulálok a rádiós tender győzelemhez, szemmel látható, hogy a részvényesek is örülnek Önökkel együtt.

  • Köszönjük!

Gondolják, hogy ennek köszönhetően valódi felvásárlási spekuláció indulhat a cég részvényei iránt?

  • Az elmúlt napokban nagy forgalom mellett folyt a kereskedés. Ha egy befektető 5% feletti részesedést szerez, illetve bármely 5%-os határ átlépésekor köteles ezt a társaságnak bejelenteni, amit mi haladéktalanul közzétennénk. Az elmúlt hetekben ilyen bejelentés nem érkezett.

Ha igen, hogyan védekeznének vagy egyáltalán védekeznének e?

  • Amíg egy befektető a jogszabályok és a társaság alapszabálya szerint jár el, nem tartjuk szükségesnek, hogy bármilyen módon "védekezzünk" ellene.

Neo FM melyik korosztály zenei ízlését célozza meg?

  • Ezt elsősorban a rádiót vezető szakemberek döntik majd el. Fő célcsoportként a 18-49 éves korosztály került meghatározásra. Mindemellett úgy gondoljuk, hogy országos zenei kereskedelmi rádióként egy-egy korosztálynál szélesebb réteget kell megszólítanunk, sokak ízlésének meg kell felelnünk.

Önök vállalták, hogy a magyar zene aránya legalább 35százaléka lesz a műsornak. Lehetőség nyílik esetleg fiatal zenekarok számára rádiós szereplésre?

  • Úgy gondoljuk igen, hiszen a korábbi országos kereskedelmi rádiók gyakorlatához képest szélesebb palettáról kívánunk majd zenéket játszani.

Pontosan mire nyertek pályázatot a közelmúltban?

  • A múlt héten egy K+F projektre elnyert csaknem 100 millió forintos támogatást jelentettünk be, ami egy, a kábeltévé-előfizetést helyettesíteni képes Internet-alapú otthoni szórakoztató központ létrehozását célozza. A majd ezen keresztül hozzáférhető - elsősorban mások által szolgáltatott - tartalmakhoz kapcsolódó reklámokat értékesítenénk mi.

A cég által vásárolt saját részvény állománnyal mi a céljuk?

  • 2,1 millió darabra vonatkozó határidős állományunk van, jelenleg 63 forintos áron. Egymillió darab részvényt a Sziget-akvizíció során kell átadjunk az eladóknak, a fennmaradó mennyiséget akár akvizíciós, akár tőkeoptimalizálási célra is felhasználhatjuk majd.

A cég komoly bevétel kiesést szenvedett el a válság hatásaként (kivéve fesztiválok), ezt az Externet eladásából származó bevétellel sikerült kompenzálni?

  • Igen, az Externet eladásából szármató összeg hozzájárul az immár média fókuszú cégcsoport "válságállóságához", persze komoly erőfeszítéseket tettünk és teszünk a költségek csökkentése terén is.

Válság számlájára írható fel, hogy nem bővítették Sziget részesedésüket?

  • A májusi, az eladókkal közös döntés (mely szerint a 2009-es év "kimaradt" az akvizíciós folyamatból, azaz nem volt teljesítmény elvárás az eladók felé, de nem is fizetünk az idei eredmények alapján), oka kettős volt, a mi részünkről egyfelől a tőkepiaci- és hitelforrások beszűkülése, az eladók oldaláról a válság miatti bizonytalanság (ez utóbbi szerencsére alaptalannak bizonyult).

Balaton Sound is hazai siker történetnek számít a fiatalok körében, sok a pozitív visszajelzés. Ezekből a tapasztalatokból is sikerekből kiindulva a cég Európa egyik vezető szabadtéri programszervezője kíván lenni. Horvátország, Románia mellett keresnek más party helyszíneket is vagy a magyar fiatalok számára elérhető helyeken kívánnak fesztiválokat teremteni?

  • Azt gondoljuk, hogy a méretei alapján a Sziget Kft. már most is az egyik vezető európai szabadtéri fesztiválszervező. Hiba lenne, ha nem akarnánk felhasználni az itt összegyűlt tapasztalatot, know-how-t és nemzetközi koncertszervezői kapcsolatrendszert. Az adriai tapogatózáson kívül más külföldi programhelyszínt éppen nem keresünk, de nyilván nem utasítanánk el egy-egy ígéretesnek tűnő lokáció alaposabb vizsgálatát. Magyarországon alapvetően a meglévő rendezvényeink (VOLT Fesztivál, Balaton Sound, Sziget Fesztivál, Gyereksziget) minél hatékonyabb és magasabb színvonalú megrendezésére koncentrálunk.

Az új rádió, valamint az otthoni szórakoztató központ mellett terveznek még újabb terület felé nyitni vagy ezek hatékonyságára fognak koncentrálni a következő időszakban?

  • Most az elsődleges feladatunk az új országos rádió és az ahhoz kapcsolódó értékesítési tevékenység beindítása. 2010-ben egyfelől össze kell kovácsolnunk az országos rádióval kibővült média-portfóliót, építve az egyes média típusok együttműködésével elérhető előnyökre, másfelől zárnunk kell a Sziget akvizíció következő szakaszát is. A célunk az, hogy méretünk és tevékenységünk alapján a legnagyobb magyar médiavállalkozások egyike legyünk. Úgy hisszük, hogy a válság elmúltával a tőkepiac is segítségünkre lehet ebben, hiszen jelenleg a média szektor egyedüli magyar tőzsdei reprezentánsaként működünk.

ACCESS Pénzpiaci Nyíltvégű Befektetési Alap rendelkezik e 13,52 százalékos tulajdonrésszel, mint nyáron olvasni lehetett hírportálokon.

  • A 2009-es féléves jelentéshez készült utoljára tulajdonosi megfeleltetés (2009. június 30-ra), abban nem szerepelt az említett cég. Ehhez képest 2009. augusztus 31-én és 2009. szeptember 16-án tettünk közzé utoljára a társaság tulajdonlását érintő adatokat, az előbbit a CIB Bank Zrt., az utóbbit Gerendai Károly bejelentése alapján. A 2009. szeptember 30-ra vonatkozó tulajdonosi szerkezetet a 2009. harmadik negyedévi gyorsjelentés fogja bemutatni, amely 2009. november 19-én piacnyitás előtt jelenik majd meg.

Köszönjük az interjút, további sikereket kívánunk Önöknek.